Sunday, July 20, 2008

i am so going to terengganu


instead of preparing for tomorrow class, gw malah end up di tourism site nya terengganu. dan bertekad I AM SO GOING TO TERENGGANU.

Terengganu is one of the Malaysian state which is endowed with a wealth of charming and refreshing natural landscapes. She has beaches, exotic islands, lush virgin tropical jungle, quaint fishing villages, dazzling waterfalls and many, many more. Her miles and miles of white, sandy beaches and crystal clear water stretches throughout its 225 km coastline, extending from Besut in the north to Kemaman in the South. Her islands are among the most picturesque and fascinating in the country. From its myriad of colourful pastimes which include batik printing and songket weaving to the rapturous celebration of its many generations of cultural and traditional heritage, Terengganu is indeed a very blessed state. [source]


one of the biggest reason: GW PENGEN KE TURTLE SANCTUARY!!
dan gw menemukan satu sanctuary yg punya weekend program. dan salah satu itinerary nya adalah: "releasing the hatchlings on the beach". which is hal yang paliing pengen gw lakukan..!!!!! the only thing yang mengganjal ialah biayanya RM250 bo.!! hanya dari jumat sore sampe minggu. dan gw juga menemukan another interesting sanctuary which is: firefly sanctuary. menariiik kan.... belom lagi hentian island, redang island, atau kapas island.
gak mungkin kalo gw ksna cuman ambil salah satu. RUGI..!!!
mending nabung dulu, ke sana dapet semuanya...

buat gw, ke satu tempat itu mungkin sekali dlm hidup gw, jadi mending sekali dating tapi semuanya dijajalin.. karna masiih buanyaaak tempat indah waiting to be discovered… jadi pas ke padang, gw nyesel gk ke mentawai, dan pas ke Palembang gw nyesel gk sekalian ke Bangka Belitung….. waktu ke aceh gk berenti di takengon..

target gw sih midsem ini ke Terengganu nya [semoga duitnya dah ngumpul, amiin]. Solo backpacking no problem. Tapi kalo ada yg mau join, kayanya asik juga……


Btw, katanya sih di ujung genteng juga ada tempat penyu nelor gitu, tp blm nyari info lbh lanjut ttg yg di sana.
Ada yg tau?

**bukannya tidak mendukung visit Indonesia 2008, tapi kalo gw pulang pas midsem, berarti membuang jatah bebas fiscal gw yg tinggal 2. gw dh punya rencana kok bwt liburan sem ganjil. SURABAYA, insya Allah. madura, malang, pulau sempu, bromo. semoga jadi juga....

No comments:

Post a Comment