Sunday, August 24, 2008

quotes of the day


hari ini gw dapet banyaaak bgt quotes, out of nowhere tiba tiba aja adaaaaa aja yg ngasih gw kalimat kalimat berat sarat makna [hallah]


"nin, kta kalo nak tolong kawan, bukannya bagi mereka ikan percuma, tapi ajar mereka macam mana nak tangkap ikan"
artinya: "nin, kalo mau nolong temen itu bukan langsung ngasih ikan gitu aja, tapi kita ajarin mereka gimana caranya nangkep tu ikan"


"semua kalo ikhlas, pasti mudah"


"Soalan: En.Hashim, bagaimanakah caranya saya nak menghafal sesuatu fakta.
Jawapan: Bagaimana cara anda menghafal Al-fatihah semasa mula2 belajar sembahyang. sambil senyum ni tanya dgn penyoal tadi. smile. Dalam soalan ada jawapan."
artinya: "pertanyaan: pak Hashim gimana caranya menghapal yg baik?
jawabannya: gimana caranya dulu kamu ngapalin Al-Fatihah pas awal awal belajar solat? si lecturer balik nanya ke yang nanya tadi. dalam setiap pertanyaan selalu ada jawaban"




a lil bit weird...
out of nowhere gituuuuu


mungkin universe tau bahwa gw lagi perlu wejangan dn motivation kali yak?? law of attraction......


ada yang mau nambahin quotes of the day gw???

No comments:

Post a Comment